کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان از علاقه‌اش برای بازی در بوندس‌لیگا و سری A ایتالیا صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش که سومین فصل حضورش در فاینورد را تجربه می‌کند و در پایان فصل جاری قراردادش با این باشگاه هلندی به پایان می‌رسد، درباره اینکه آیا علاقه دارد روزی در بوندس‌لیگا بازی کند، به برنامه «Kick &#۳۹;t Met» شبکه تلویزیونی «زیگو اسپورت» هلند، گفت: بوندس‌لیگا همیشه یکی از لیگ‌های مورد علاقه من بوده است. بازیکنان ایرانی زیادی در آنجا داشته‌ایم. آنها سال‌ها در سطح بالایی در بوندس‌لیگا بازی کردند و من با نگاه کردن به بازی این دست بازیکنان در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی‌شان بزرگ شدم. همچنین عاشق لیگ ایتالیا هستم چون اکنون بازیکنانی در آنجا داریم، بنابراین جالب خواهد بود که در آنجا باشم. با این حال آینده قابل پیش‌بینی نیست و باید ببینیم چه خواهد شد.

بال ایرانی فاینورد که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس برای برایتون را دارد، درباره سابقه بازی در این لیگ و توصیه به سانتیاگو خیمنس هم‌تیمی‌ مکزیکی‌اش که مورد توجه باشگاه‌های لیگ برتری قرار گرفته، اظهار داشت: من و سانتی خیلی با هم صحبت می‌کنیم. او بازیکنی فوق‌العاده و مهمتر از آن انسان بی‌‌نظیری است. در مورد جزییات و وضعیت کلی با هم صحبت می‌کنیم.

جهانبخش گفت: لیگ برتر انگلیس، فوق‌العاده‌ است و هر فوتبالیستی احتمالاً با خود می‌گوید بازی در لیگ برتر یک رؤیاست. بزرگترین تفاوتی که من بین اردویژه و لیگ برتر مشاهده کردم این است که سرعت بازی در آنجا بسیار مهم است و با احترام به تمامی بازیکنان شاغل در لیگ اردویژه، شما در لیگ برتر با بازیکنان باکیفیت‌تری روبه‌رو می‌شوید که این به خاطر قدرت مالی خوب باشگاه‌هاست که قادر هستند بازیکنان و مربیان خوبی را به خدمت بگیرند.

کاپیتان تیم ملی ایران ادامه داد: به غیر از این مواردی که گفتم، کل دنیا بازی‌های لیگ برتر را می‌بینند و همین باعث می‌شود انتظارات از بازیکنان هم بیشتر شود. همیشه به بازیکنانی که می‌خواهند گام بعدی را در دوران حرفه‌ای خود بردارند، می‌گویم در کشورهایی همچون آلمان و هلند به بازیکنان این فرصت داده می‌شود که خودشان را با محیط و فرهنگ جدید وفق دهند، اما رفتن از یک کشور اروپایی به بریتانیا تغییر بزرگی از لحاظ فرهنگی، سبک زندگی و ... است. با توجه به شرایط کلی حاکم بر لیگ برتر از شما انتظار می‌رود که خیلی سریع عملکرد مدنظرتان را در زمین ارائه دهید. باید انتظارات را برآورده کنید و سپس آنها شروع به قضاوت شما می‌کنند و به این فکر نمی‌کنند که بازیکن مدنظر ۲۲، ۲۳ یا ۲۴ ساله است و نیاز به زمان برای وفق دادن خود با محیط جدید دارد. اینها تفاوت‌های اصلی است که به چشم می‌آید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )