مدیر اجرایی پیشین باشگاه بایرن مونیخ درباره موضوع انتخاب سرمربی جدید این تیم، بازی برگشت با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و رئیس این باشگاه اسپانیایی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارل هاینتس رومنیگه که در حال حاضر عضو هیئت نظارت باشگاه بایرن مونیخ است، در گفت‌وگو با روزنامه «آاِس» چاپ مادرید، درباره تلاش‌های این باشگاه بوندس‌لیگایی برای انتخاب سرمربی جدید برای جانشینی توماس توخل در پایان فصل جاری گفت: اینها موضوعاتی است که من دیگر به طور مستقیم درگیر آن نیستم، چون من دیگر در بخش عملیاتی باشگاه فعال نیستم. با این حال، من فقط می‌توانم به مدیران توصیه کنم که دوباره کمی سرسخت‌تر عمل کنند. زمانی که با پپ گواردیولا قرارداد امضا کردیم، مجموعاً ۶ ماه روی این عملیات کار کردیم و هیچ‌کس از آن مطلع نشد. شما به عنوان مدیر باید استراتژیک عمل کنید، بدون اینکه هر حرکت بعدی شما هر روز در روزنامه‌ها چاپ شود.

وی افزود: مهمترین چیز تداوم است. ما باید در این زمینه خودمنتقد باشیم. ما اخیراً چه در زمین فوتبال و چه در مدیریت باشگاه کمی از مسیر خود منحرف شده‌ایم. باشگاه بایرن مونیخ باید آن ثباتی که مشخصه آن در همه سطوح بود را بازیابی کند. باید به خاطر داشته باشید که افرادی همچون اولی هوینس، فرانتس بکن‌باوئر و من سکان هدایت باشگاه را برای صد سال در دست داشتیم. رسیدن به چنین ماندگاری در یک موقعیت رهبری دشوار است اما بایرن باید به مسیر تداوم بازگردد.

مدیر اجرایی پیشین باشگاه بایرن مونیخ همچنین درباره بازی فردا شب دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: جان سالم بردن از سانتیاگو برنابئو دشوار اما امکان‌پذیر است. لایپزیگ این را در مرحله یک‌هشتم نهایی نشان داد و دوست من، پپ گواردیولا اخیراً این را ثابت کرد که می‌توان رئال را در برنابئو به دردسر انداخت. چیزی که به ما کمک می‌کند، این است که دیگر گل‌های زده در خانه حریف لحاظ نمی‌شود، به همین خاطر ما در بازی چهارشنبه بازی را با تساوی بدون گل آغاز خواهیم کرد.

رومنیگه درباره چرایی شکل گرفتن رقابت سنتی بایرن مونیخ و رئال مادرید خاطرنشان کرد: ما یک بازی دوستانه با رئال مادرید داشتیم که ۹ بر یک پیروز شدیم و فکر می‌کنم آنها بوسکوف (مربی وقت رئال) را در همان روز اخراج کردند. این یک شکست تحقیرآمیز برای رئال مادرید بود. آنها در آن زمان هنوز در تعطیلات بودند اما ما آماده‌سازی خود را شروع کرده بودیم. برای مدتی، پل برایتنر (هافبک بایرن) در رختکن می‌گفت "ما دیوانه هستیم، دفعه بعد که در برنابئو بازی کنیم، آنها ما را خواهند کشت". بعداً ما در جام برنابئو شرکت کردیم و من در دفاع میانی در کنار کلاوس اوگنتالر بازی کردم، چون در غیر این صورت کاماچو (مدافع رئال مادرید) جداً این کار را می‌کرد (من را می‌کشت). بعدها به ما لقب جانور سیاه دادند (به خاطر اینکه بایرن تنها تیم غیراسپانیایی است که رئال مادرید را تاکنون ۱۲ بار شکست داده‌)، اگرچه باید اعتراف کنم که آخرین باری که ما یک جانور سیاه بوده‌ایم، در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۲ بوده است. از آن زمان به بعد، آنها بیشتر شبیه به یک جانور سفید برای ما شده‌اند.

عضو هیئت نظارت باشگاه بایرن مونیخ همچنین با اشاره به تلاش‌های مداوم رئیس باشگاه رئال مادرید برای شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا، پروژه‌ای که بایرن و دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی مخالفش هستند و در این قضیه سمت یوفا ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: سه‌شنبه هفته پیش (زمانی که مدیران بایرن و رئال در مونیخ با هم ناهار خوردند) به فلورنتینو پرس گفتم "فلورنتینو، به جامعه فوتبال بازگرد. خانواده ما به رئال مادرید و البته شخص تو نیاز دارد". باید به خاطر داشت که فلورنتینو پرس چهره بسیار مهمی در دنیای فوتبال است. به همین دلیل تنها آرزوی من این است که فلورنتینو و رئال مادرید گزینه‌هایی را در نظر بگیرند که تحت آنها بتوانند به خانواده یوفا بازگردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.