قهرمانی اینتر در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا باعث تکرار یک رکورد تاریخی در کالچو شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قهرمانی اینتر در فصل ۲۴-۲۰۲۳ سری A که با پیروزی شب گذشته (دوشنبه) این تیم مقابل میلان در هفته سی‌و‌سوم رقابت‌ها مسجل شد، یک رکورد را پس از ۵۲ سال در سطح اول فوتبال ایتالیا تکرار کرد.

سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر به ششمین مربی متفاوت از سری A تبدیل شد که اسکودتو را می‌برد. این فهرست شامل ماسیمیلیانو آلگری (یوونتوس ۲۰۱۹)، مائوریتزیو ساری (یوونتوس ۲۰۲۰)، آنتونیو کونته (اینتر ۲۰۲۱)، استفانو پیولی (میلان ۲۰۲۲)، لوچانو اسپالتی (۲۰۲۳) و اکنون سیمونه اینزاگی (اینتر ۲۰۲۴) می‌شود و در میان آنها هم ساری، پیولی، اسپالتی و اینزاگی برای نخستین بار قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کردند.

قهرمانی متوالی ۶ مربی متفاوت در سری A اما بی‌سابقه نیست، چرا که در حدفاصل سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ نیز این اتفاق رخ داده بود. در آن مقطع یوونتوس سال ۱۹۶۷ با هدایت هریبرتو هررا، میلان سال ۱۹۶۸ با هدایت نرئو روکو، فیورنتینا سال ۱۹۶۹ با هدایت برونو پسائولا، کالیاری سال ۱۹۷۰ با مربیگری مانلیو اسکوپینیو، اینتر سال ۱۹۷۱ با مربیگری جووانی اینورنیزتی و مجدداً یوونتوس سال ۱۹۷۲ با هدایت چستمیر ویکپالک اسکودتو را بردند. این اتفاق اما در هیچ‌یک از دیگر لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا رخ نداده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.