سرمربی پیکان با بیان اینکه خودش شخصاً با مهاجمان تمرین می‌کند، گفت: حالا باید فکری اساسی کنیم که گل نخوریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان مقابل هوادار گفت: از زمانی که مسعود شجاعی هدایت هوادار را بر عهده گرفته، این تیم متحول شده و پیشرفت آن در جدول و شرایط بازی دیده می‌شود. تأسیس باشگاه هوادار با خودم بود و دیدار با هوادار برای من تداعی خاطره است.

وی با اشاره به پیشرفت خودروسازان نسبت به نیم‌فصل اول خاطرنشان کرد: در زمان ورود به پیکان تلاش کردیم ذهنیت تیم را تغییر دهیم تا پیکان به نباختن عادت کند. در این زمینه تا حدودی موفق شدیم و شرایط خوبی در نیم‌فصل دوم داریم. بازی فوق‌العاده سختی داریم و باید در همه دقایق مسابقه خیلی باهوش باشیم. هوادار تیمی باکیفیت است و باید تمام تمرکز خودمان را در زمین بگذاریم تا با دست پُر از زمین خارج شویم.

سرمربی پیکان با بیان اینکه سیاست این باشگاه مبتنی بر ساختن بازیکنان جوان، گفت: این سیاست را تا حدی پیش برده‌ایم و از لحاظ سنی شرایط خوبی داریم. بازیکنان جوان فوق‌العاده باکیفیتی در اختیار داریم که تلاش کردیم به مرور زمان از آنها استفاده کنیم. مقابل مس رفسنجان به دو بازیکن رده جوانان میدان دادیم و به اهداف خودمان رسیدیم.

عنایتی با بیان اینکه شاگردانش از استرس ابتدای حضورش در پیکان فاصله گرفته‌اند، عنوان کرد: امیدوارم در ادامه فصل هم از این ظرفیت استفاده کنیم و به بازیکنان جوان بیشتری بازی بدهیم. تلاش می‌کنیم در هر مسابقه با قدرت ادامه بدهیم و لیگ را با کسب جایگاهی خوب در جدول به پایان برسانیم.

وی درباره آمار موفق پیکان در گلزنی پس از آغاز سرمربیگری عنایتی گفت: تساوی ۳-۳ را بیشتر از تساوی بدون گل می‌پسندم. از زمانی که به پیکان آمدم، تمرینات خیلی خوبی داشتیم و در هر تمرین، شخصاً با مهاجمان تیم کار کردم. همکاران هم تمام تلاش خود را کردند تا شرایط خوبی در گلزنی داشته باشیم و تا حد زیادی موفق شدیم. حالا باید فکری اساسی کنیم که گل نخوریم. وقتی تیمی گل دریافت می‌کند، فقط مدافعان مقصر نیستند و سازمان دفاعی مشکل دارد.

سرمربی پیکان با اشاره مجدد به میانگین سنی پایین تیمش اظهار داشت: جوانی و تجربه تیم به‌صورت همزمان باید پازلی برای شما درست کند و شما را به پیشرفت برساند. جوانان در کنار باتجربه‌ها می‌توانند تجربه کسب کنند و تمرینی با نشاط بیشتر داشته باشند. از بزرگترهای تیم تشکر می‌کنم که باعث می‌شوند جوانان پیکان با آرامش به پیشرفت در فوتبال فکر کنند. پیکان در سال‌های گذشته نیز جوانان زیادی به فوتبال ایران معرفی کرد.

عنایتی با بیان مجدد اینکه بازیکنان جوان فوق‌العاده باکیفیتی در پیکان به میدان می‌روند، یادآور شد: احتیاج زیادی داریم که موج جوانی به لیگ ما اضافه شود و به تیم ملی برسد. سازندگی در باشگاه‌ها رخ می‌دهد و پیکان در این زمینه پیش‌قدم است. ما حداقل پنج یا شش بازیکن جوان خوب به لیگ معرفی خواهیم کرد تا پیکان و تیم‌های لیگ برتری و ملی، ثمره آن را ببینند.

وی در مورد جلسه تمرینی که برای بازیکنان پیکان بلافاصله پس از بازگشت از رفسنجان در نظر گرفته بود، گفت: زمان زیادی تا بازی با هوادار نداشتیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به محض رسیدن به تهران، یک جلسه تمرین ریکاوری انجام دادیم و یک روز بعد به بازیکنان استراحت دادیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.